Politică de Retur

POLITICA DE RETRAGERE

 

Politica legala de retur

În mod legal, beneficiazați de o perioadă de 14 zile de la momentul primirii produsului pentru stabilirea naturii, caracteristicilor și funcționalității produsului, așa cum ați face-o dacă ați achiziționa un produs dintr-un magazin fizic. Dacă nu sunteți mulțumit de produs  aveți dreptul de a vă retrage dintr-un contract la distanță, fără a fi nevoit să justificați decizia de retragere. Astfel, vă puteți exercită dreptul de retragere printr-o declarație clară în acest sens (ex: email la contact@spionescu.ro sau la numărul de telefon 0787551790) sau prin intermediul formularului de retragere, transmisă în maxim 14 zile de la dată la care ați intrat în posesia produsului. În urma notificării declarației de retragere, noi vom face o cerere de ridicare/retur, astfel încât, în zilele următoare, un curier să se deplaseze la adresa dumneavoastră pentru a preda produsul.

 

Va trebui să returnați produsul ( împreună cu toate accesoriile, după caz) în decurs de cel mult 14 zile de la data la care ne-ați comunicat decizia de retragere din contract și vi se va percepe costul transportului returnării produsului, Vânzătorul neangajându-se să suporte acest cost. În cazul în care solicitați retragerea din Contract în cadrul termenului legal de retragere din contract, trebuie să returnați și eventualele cadouri/accesorii care au însoțit produsul respectiv. Costul returnării produsului, în funcție de dimensiunea și greutatea acestuia vă va fi comunicat după ce ne veți trimite decizia de retragere și nu va depăși valoarea costului de livrare achitat pe produs. NU plasati comanda la curier pentru returnarea produselor. Curierul este trimis doar de catre societatea noastra la adresa mentionata de dumneavoastra 

 

Vom rambursa toate sumele pe care le-am primit drept plată din partea dvs ca și consumator (inclusiv după caz, costul transportului/livrării produsului ), în maxim 14 zile de la data de la care ne-ati informat de decizia de retragere sau nu mai târziu intrarea în posesie a produsului returnat, în vederea verificării acestuia. Returul banilor sau inlocuirea cu alt produs se face NUMAI dupa receptionarea si verificarea de catre spionescu.ro a produsului returnat de catre client, fără a depăși 14 zile de la data la care ne-ați informat cu privire la decizia de retragere.

 

Vom rambursa sumele folosind aceleaşi modalităţi de plată că şi cele folosite de dvs pentru tranzacţia iniţială, cu excepţia cazului în care ați fost de acord cu o altă modalitate de plată şi cu condiţia de a nu cădea în sarcina dvs plata de comisioane în urmă rambursării. În cazul în care dvs solicitați printr-o singură comandă mai multe produse care vor fi livrate separat, vă puteți exercită dreptul de retragere în termen de 14 zile, care va fi calculat de la primirea ultimului produs livrat.

 

Pentru a ne îmbunătăți calitatea produselor și serviciilor oferite clienților noștri, vă vom fi recunoscători dacă ne veți spune motivele pentru care returnați produsul. De asemenea, atunci când ne veți anunța despre intenția dumneavoastră de a returna produsul, aveți posibilitatea să specificați modalitatea de compensare, alegând între înlocuirea produsului cu unul asemănător sau alt produs disponibil în stoc sau primirea banilor înapoi.

 




Politica voluntară de retur ( valabila de la 15 la 30 zile calendaristice de la achizitie)

Magazinul nostru vă oferă posibilitatea returnării produselor achiziționate în termen de 30 de zile calendaristice de la data intrării în posesia fizică a produsului, în condițiile comerciale proprii prezentate mai jos:

  • Pe toată durata celor 30 de zile, se poate solicita înlocuirea produselor;
  • Costul transportului este în sarcina clientului, taxa de transport plătită la livrare nu se restituie. Produsele se returnează doar în ambalajul original;
  • Produsul returnat trebuie să fie în aceeași stare în care a fost livrat, în caz contrar se refuza returul.
  • Nu se aplică principiul diminunării valorii 

 

Răspunderea consumatorului pentru FOLOSIREA necorespunzătoare a bunurilor

Pe perioada celor 14 zile, dvs că și consumator sunteți responsabil doar în ceea ce priveşte diminuarea valorii bunurilor rezultată din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor şi funcţionării bunurilor.

 

Aveți posibilitatea de a deschide ambalajul pentru a avea acces la conținutul acestuia dacă bunuri similare sunt în mod obișnuit expuse neambalate în magazine. În acest sens deteriorarea ambalajului doar prin simplă să deschidere nu reprezintă un motiv de diminuare valorii produsului. Prin urmare, în timpul perioadei de retragere, trebuie să mânuiți deschiderea ambalajului bunurilor cu grijă necesară fără a-l deteriora. Returnarea produselor fără ambalajul original sau cu degradarea anormală a ambalajului precum și cu foliile de protecție aplicate pe articol indepărtate (acolo unde este cazul) poate fi considerată o degradare a bunurilor.

 

În timpul perioadei de retragere de 14 zile, ar trebui să mânuiți și să inspectați bunurile cu grijă necesară. Pentru a stabili natură, caracteristicile și modul de funcționare a bunurilor, ar trebui să le mânuiți și să le inspectați în același mod în care vi s-ar permite să o faceți într-un magazin de exemplu, aveți posibilitatea să verificați integralitatea produselor, etichetelor, sigiliilor ambalajelor însă nu aveți voie să desfaceti ambalajele primare sau le utilizați în scopul pentru care a fost conceput/destinat produsul.

Produsele se returneaza intacte și fără urme de utilizare precum și în ambalajul original nedesfăcut/nedistrus.

 

Diminuarea valorii produselor 

În cazul în care  bunurile au fost utilizate de dvs într-o măsură care depășește limita necesară stabilirii naturii, caracteristicilor și modului de funcționare a acestora, dreptul de retragere nu este exclus însă veți răspunde pentru eventuală diminuare a valorii bunurilor, care este evaluată de vânzător de la caz la caz pe baza unui document justificativ de diminuare a valorii și poate varia că procent din valoarea achitată de dvs și în consecință vi se va returna o suma de bani mai mică decât ați achitat dvs.

 

Diminuarea valorii bunurilor poate constă în costuri de curățare și repararede înlocuire sau adăugare de accesorii, etc pentru a aduce produsele la starea inițială. În cazul în care, după aceste operațiuni, astfel de bunuri nu mai pot fi vândute că produse noi, acestea vor fi vândute că bunuri de ocazie (second hand) la un preț semnificativ mai mic, caz în care diminuarea valorii va constă în pierderea de venit pentru societatea noastră ce va fi justificată în mod obiectiv și poate varia ca și procent, putând ajunge în funcție de natura utilizării și la un procent de peste 50%.

 

 Posibile situații care pot conduce la diminuarea valorii produsului returnat (lista neehaustiva)

  • Uzarea si/sau deteriorarea  produsului sau a unor componente ale acestuia că urmare a testarii, manipulării sau utilizării (defectuoase sau nu) sau indepartand etichetele acestuia ( nr serie produs, etc)
  • Returnarea produsului cu urme de utilizare, murdărie, ulei, carburanți, grăsimi, etc sau cu urme că a fost supus operațiunilor de curățare/spălare
  • Returnarea produselor cu prezență apă/alte lichide/impurității, dovezi de utilizare/instalare, urme de substanțe corozive, șocuri mecanice/termice, circuite electrice deteriorate
  • Returnarea produsului fără accesoriile cu care a fost vândut.
  • Degradarea vizibilă a unui produs sau a unor componente ale acestuia, că urmare a nerespectării instrucțiunilor de întreținere/utilizare sau a mențiunilor din certificatul de garanție. 
  • Returnarea produselor fără ambalajul original, fără accesorii sau cu degradarea anormală a ambalajului a produselor.
  • etc

 

In aceste categorii de bunuri/produse care nu sunt exceptate de la retur dar care pot face obiectul unei diminuări a valorii produsului dacă sunt utilizate mai mult decat este necesar pentru determinarea „naturii, caracteristicilor şi funcţionării„ sunt toate produsele de folosință îndelungată prezentate în acest magazin online.

 

Procedura de returnare

In cazul in care doriti sa returnati un produs, va rugam sa urmati urmatorii pasi:

  1. Completati formularul de mai jos sau trimiteti-ne un email, si apoi veti primi un mail cu instructiunile pe care le aveti de urmat. Formular de retur
  2. Dupa transmiterea cererii, veti fi contactat de catre operatorul nostru pentru a va inregistra ridicarea coletului.
  3. Va rugam sa pregatiti produsul pentru trimiterea prin curier in felul urmator:
  • Pentru a evita deteriorarea produsului in timpul transportului cu curierul va rugam sa introduceti produsul aflat in cutia originala intr-o alta cutie de carton pe care sa o sigilati cu banda adeziva (scotch).
  • va rugam sa scrieti pe cutia exterioara (Atentie: NU pe cutia originala a produsului) cuvantul RETUR.
  1. Este obligatoriu sa trimiteti produsul, impreuna cu cutia originala a acestuia, nedeteriorata, impreuna cu toate accesoriile primite.
  2. Livrati coletul de retur NUMAI prin curierul trimis la comanda societatii noastre.

 

Excepții de la retur

În cazul persoanelor juridice (care nu au calitatea de consumator), ne rezervăm dreptul de a accepta returul produselor și de a constitui contravaloarea acestora ca avans pentru mărfuri destinat comenzilor viitoare sau de a nu da curs solicitării de retur. 

Pentru orice sesizări și reclamații, te rugăm să ne contactezi la adresa contact@spionescu.ro